Augusztusi idény zöldségek, és gyümölcsök

Dinnyelé csöpög a könyökünkön, ám még itt van a szilvahéj a szánk szélén, közben pedig már az áfonyára gondolunk.

Az augusztusban az a jó, hogy számos olyan gyümölcs érik be, amelyet imádunk, noha csak az egyik szemünk nevet: a nyár utolsó hónapjának beköszöntével egyre közelebb kerülünk a komor őszhöz. Addig is azonban nemcsak a napsütést, hanem a finomabbnál finomabb gyümölcsök érintését is érdemes kihasználni.

Ha követjük a szezonalitást, a zöldségek és gyümölcsök érését, biztosak lehetünk abban, hogy egészséges, nem üvegházas vagy import termékeket vásárolunk a piacon. Hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy az alapanyagok érését maga a természet látja el vagy a különböző vegyszerek.

Tudtad, hogy a gyümölcsök ízét a napfény adja a zöldségekét a holdfény? Amikor mesterséges körülmények között termelnek zöldségeket, gyümölcsöket és nem kapnak megfelelő mennyiségű természetes fényt, figyeld meg mennyire ízetlenek lesznek.
 
Ha a szezonalitásnak megfelelően táplálkozol, a környezetet is kíméled. Nem kell sok ezer kilométerről szállítani az élelmiszereket és támogatod a helyi termelőket 🙂
 

Íme az augusztusi termések,illetve amelyek az előző szezonból tárolhatóak:

 

 

3 vitamindús gyümölcs + 1 ráadás

1, Szilva

A szilva abszolút kalóriaszegény, ráadásul nem tartalmaz telített zsírokat, ám annál több vitamint és ásványi anyagot. Ezeknek hála a szilva abszolút hozzájárul ahhoz, hogy fenntartsuk az ideális egészségünket. A szilvában igen sok C-vitamin van, amely pedig hatékony antioxidáns, aminek hála segíti a szervezetünket a gyulladások és a szabad gyökök elleni harcban. A szilva olyan ásványi anyagokat tartalmaz, mint például a magnézium, kálium, vas vagy a fluorid. Míg a vasnak vörösvérsejtképző hatása van, addig a kálium fontos összetevője a sejteknek és a testnedveknek, és szabályozza a szívverést és a vérnyomást is.

Recept Tipp:

Cukor mentes almás. Szilvás pite

2, Áfonya

Igazi szupergyümölcs hihetetlenül magas antioxidáns-tartalommal, ami azért is fontos, mert számos kutatás bizonyította már, hogy az antioxidánsok jelenléte a szervezetben elengedhetetlen a szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség, a rák és a szürke hályog kialakulása ellen. Az áfonya bizonyítottan csökkenti az Alzheimer-kór esélyét is, emellett bőrszépítő tulajdonságokkal is rendelkezik, és az emésztésre is nagyon pozitívan hat.

Recept Tipp:

Zabpelyhes-kókuszos  áfonyaszelet

3, Sárgabarack

A sárgabarack kiemelkedő C-vitamin-tartalommal rendelkezik, ami elengedhetetlen az immunrendszer megerősítéséhez. A-vitaminban is nagyon gazdag a sárgabarack, már napi 3-4 darab fedezi a napi szükségletünket. A gyümölcsben bőven található A-vitamin lassítja az időskori látásromlást, serkenti a máj méregtelenítését, és rákmegelőzésnek is kitűnő. A gyümölcsben lévő tápanyagok csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, és a sejtekre is jó hatással vannak. A sárgabarack kiváló vírusölő: a bakteriális fertőzések ellen is felveszi a harcot.

Recept Tipp:

Sárgabarackleves mandulás túrógombóccal

 

+1, Sötétzöld leveles zöldségek

A kelkáposztának, a spenótnak, a fejes salátának- a sötétzöld leveles főzelékféléknek-, és a hüvelyes zöldségeknek – a zöldbabnak, zöldborsónak- kiemelkedő a C-vitamin-, karotinoid-, kálium-, vas- és folsav tartalma. A folsav alapvető szerepet játszik a sejten belüli anyagcsere-folyamatokban, más vitaminokkal együtt a fehérvérsejtek, a vörösvértestek és a vérlemezkék képzésében, az aminosavak és a nukleinsavak anyagcseréjében, szükséges továbbá a gyomor-bélrendszer épségéhez és a szájnyálkahártya épségéhez is. Javítja a vas és a B12-vitamin felszívódását, vérszegénység kezeléséhez is használják.

Ha főzelékként vagy magában, párolva, sütve nem kedveli a család a zöldeket, készítsünk smoothie-t ananász, mangó, alma és spenót hozzáadásával. A zöldborsóból isteni püré készíthető, ha megpároljuk és egy kis tejszínnel, parmezánnal összeturmixoljuk. A kelkáposzta pedig zseniális chips-alap, kicsit megfűszerezve, sütőben – sütőpapírra rendezve-, magas hőfokon ropogósra sütve hamisítatlan ropogtatni való készülhet belőle.

Recept Tipp:

“Zöld” smoothie

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük